Home > Alting og ingenting > Vel hjemme fra turen [Pics]

Vel hjemme fra turen [Pics]

Så er jeg hjemme igen og har haft en uges tid til at komme op i gear igen… Med fra Mallorca havde jeg 1203 billeder, hvilket var lidt færre end kalkuleret, men der er til et par timers arbejde… 😉 Turen, der bød på lange vandreture i S’Albufera, Torrent de Pareis, i området omkring Lluch kloster og markedsbesøg m.m., bød også på min første bjergbestigning… Det var et såkaldt scramble, fordi man, forskelligt fra treks, ikke bare kan vandre, men også skal klatre på de mest stejle passager… Bjerget Puig Tomir er 1102 m højt og jeg var deroppe! Vi startede fra ca. 100 m.o.h., gik henover bjerget fra nordsiden, ned over sydsiden (Der er mindre stejl, men længere…) og rundt langs foden i en smuk kløft og tilbage til startstedet… I alt 15 km der tog 6½ time…  Selve opstigning tog 2½ time…

Elgaard på Tomir Ego scrambling Puig Tomir

Toppen af Tomir Billede fra toppen

Et par markedesbesøg blev det også til… Det var interessant og flot… Der gøres meget ud af at stille tingene op…

Oliven Oliven Garlic Hvidløg Nuts Nøddebuffet Jordbaer Jordbær

I kløften Torrent de Pareis er der 3,2 km til udspringet og den stiger til 400 m.o.h… Der lå for meget vand, al regnvandet samles her og løber ud i havet (Det er en naturlig afvandingskanal af format!), så vi kunne ikke komme hele vejen igennem uden af skulle svømme… Det havde i ugerne forinden vores visit regnet en del og vandet fordamper meget langsomt i de inderste dele af kløften… Solen er ikke på i ret mange timer, når man kommer dybt ind… Men der var sindsygt flot og alle timerne værd!

Dad i Torrent De Pareis Min far i Torrent de Pareis

Om jeg skal afsted igen? DET skal jeg… Mallorca er alle pengene værd!

  1. No comments yet.
  1. No trackbacks yet.

Leave a Reply

